پربازدیدترین مطالب

بهانه های قاعدین بعد از امام خمینی رحمة الله علیه دقیقا همان بهانه های قاعدین بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله می باشد مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 15 شهریور 1396 ساعت 10:06

امام جمعه محترم در هیئت عاشقان ولایت پایگاههای بسیج شهر در مسجد جامع مرکزی شهر گتاب


 

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه بخش گتاب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر تقی پور امام جمعه محترم در هیئت عاشقان ولایت پایگاههای بسیج شهر که در مسجد جامع مرکزی شهر گتاب برگزار شد گفت: ((این که تاریخ تکرار می شود)) می تواند یک مبنایی برای عبرت اموزی ما انسانهای نسل بعد می باشد. از جمله تکرارهای تاریخی شباهت عصر بعد رسول خدا صلی الله علیه و آله و عصر بعد بعد امام خمینی علیه الرحمه است از باب نمونه می توان به قاعدین این دو برهه اشاره نمود البته مراد ما از قاعدین یعنی کسانی که به علت عافیت طلبی از حضور در عرصه جهاد و دفاع از آرمانهای نبوی صلی الله علیه و آله دچار سستی و رخوت حکممت حضرت علی علیه السلام را فراهم نمودند از یکپارچکی و بسیج شدن جامعه جلوگیری نمودند و برخی جریانات را پشتیبانی و رهبری کردند عده ای از آنان حتی با معاویه هم همدست نشدند و بیعت ننمودند امام علی علیه السلام را هم اطاعت نکردند.(عبدالله بن عمر) (سعدبن ابی و قاص) (ابوموسی اشعری) و (اسامه بن زید) آنها می گفتند جو شبهه و غبار فتنه مانع تشخیص حق از باطل شده است باید صبر کنیم تا فتنه بر طرف شود. با اینکه عبدالله بن عمر (2630) روایت نقل نموده او در فضیلت حضرت علی علیه السلام از قول پیامبر صلی الله علیه و آله نقل کرده است که (( هر کس از عمل جدا شود از من جدا شده و آن که از من جدا شده از از خدا جدا شده است)) در مورد معاویه از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند (( معاویه بر غیر دین اسلام یعنی نامسلمانان می میرد)) همین عبدالله بن عمر بعد از کشته شدن عثمان و بیعت مردم با علی علیه السلام، با علی علیه السلام بیعت نکرد.

 


حالا شماه همین قطعه تاریخی را بعد از ارتحال امام خمینی و زمان زعامت امام خامنه ای در فاصله 68 تا 96 را تطبیق بفرمائید. آری تاریخ تکرار می شود.

عمده دلایل مخالفت با امام علیه السلام و مقام معظم رهبری می توان به چهار مورد اشاره نمود.

1- عدم معامله ی سیاسی و ایستادگی بر اصول.

2- دنیا طلبی و هواپرستی.

3- تاکید بر عدالت.

4- تاکید بر عدالت و مفاسد اقتصادی و مصادره ثروت های نامشروح.


- - -